Børnehuset Krummerne

Om Børnehuset Krummerne

Velkommen!

Børnehuset Krummerne er stedet, hvor alle er Velkomne!
Vi lægger vægt på nærvær, omsorg, tillid og gode venskaber i vores store og velfungerende 0-6 års institution.

Vi har den dejligste legeplads, som vi hver dag nyder. Der er masser af plads til leg og udforskning. For eksempel kan man på den store scene, sammen med de skønne musikinstrumenter udfolde sine kunstneriske talenter, i pausen kan man gå på opdagelse i sansekasserne, som danner rammen for dette område. På vores tarzanbane udfordre og træne vi vores motoriske udvikling. På sansestien i vuggestuen kan de bare fødder og kroppens sanser ligeledes blive udfordret.

Vi har også gode udfoldelses muligheder inde i vores store hus; vi har læringsmiljøer, hvor man både kan lege fantasilege, konstruktionslege, rollelege, finmotoriske lege, sproglege og meget andet.

I Børnehuset Krummerne har vi fokus på det enkelte barn og på hele gruppen og vi efterstræber progression altså udvikling for alle –både børn og voksne.

Vi tilbyder en sjov og udviklende hverdag med forskellig aktiviteter, rutiner og læring. Vi er meget bevidste om vores kerneopgave og arbejder hele tiden på, at børnene bliver mere og mere selvhjulpne og udvikler gode venskaber.

Børnehuset Krummerne rummer 3 vuggestue grupper og 4 børnehave grupper, hvilket vil sige, at vi har plads til 39 vuggestuebørn, 90 børnehavebørn og 5 minigruppebørn. Ud over det faste personale modtager vi pædagogstuderende og PA-elever.